Hulp nodig?
Weer bereikbaar vanaf 09.00 (19-10).

Het coronavirus en VakantieVeilingen, hoe zit dat nou precies?

Ook VakantieVeilingen volgt de richtlijnen van het RIVM en de Overheid. Op deze veel gestelde vragen pagina willen je informeren over de status van de gewonnen veilingen en de mogelijke gevolgen die daarop van toepassing zijn. 


Heeft het coronavirus invloed op de levertijd van mijn bestelde product?

Wij doen ons uiterste best om de beloofde levertijd te halen. Toch kan het gebeuren dat je pakket wat later geleverd wordt dan verwacht, vanwege vertraging in het verzendproces. In de toegestuurde Track & Trace informatie kun je zien wat de verwachte leverdatum van je pakket zal zijn. Onze excuses voor het ongemak! 


Verwerking van retourzendingen.

Vanwege de impact van de maatregelen rondom het coronavirus duurt het verwerken van retourzendingen langer dan je van ons gewend bent. Het kan tot 2 weken langer duren voordat je de terugbetaling ontvangt. We vragen hierin om je begrip en geduld.


Ik heb tickets voor een geannuleerd evenement, wat nu?

We zijn momenteel aan het uitzoeken welke oplossing we jou het beste kunnen bieden. Je ontvangt zo spoedig mogelijk bericht van VakantieVeilingen of van de aanbieder over jouw tickets en de vervolgstappen. We vragen je vriendelijk om hier nog even op te wachten.


Ik heb een hotelovernachting geboekt, maar vanwege het coronavirus wil ik deze reservering wijzigen/annuleren.

Veel hotels hebben een aangepaste regeling, maar zijn wel nog gewoon geopend. Het is helaas niet mogelijk om je reservering te wijzigen of annuleren via VakantieVeilingen. In het geval dat het hotel je boeking annuleert ontvangen wij hier graag een schriftelijke bevestiging van. Zonder deze informatie kan VakantieVeilingen je niet verder helpen.


Ik heb een boeking op een vakantiepark, maar vanwege het coronavirus wil ik deze boeking wijzigen/annuleren.

Veel vakantieparken hebben aangepaste regelingen voor de komende periode, maar zijn nog wel gewoon geopend. Het is helaas niet mogelijk om je reservering te wijzigen of annuleren via VakantieVeilingen. In het geval dat het vakantiepark je boeking annuleert ontvangen we hier graag een schriftelijke bevestiging van. Zonder deze informatie kan VakantieVeilingen je niet verder helpen.


Ik heb een boeking voor een vakantie of stedentrip, wat zijn de opties? 

Heb je een reis geboekt bij een SGR geregistreerd bedrijf in de periode tot 1 juni 2020, en is deze geannuleerd? Het SGR heeft in samenwerking met ANVR de corona-waardebon in het leven geroepen. Met deze waardebon kun je de geannuleerde reis op een later tijdstip opnieuw boeken en alsnog op vakantie gaan. De reisorganisatie waarbij je hebt geboekt, neemt contact met je op over de waardebon. Wanneer je vlucht niet wordt geannuleerd door de aanbieder en er geen negatief reisadvies voor jouw bestemming geldt, dan is het helaas niet mogelijk om jouw reis kosteloos te wijzigen. Deze boekingsvoorwaarden kun je terugvinden op je waardebon.