Wij maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken.

Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik op ons platform beter en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en ook buiten ons platform volgen. Zo kunnen advertenties en andere content aangepast worden aan jouw interesses en aan je profiel en kun je inloggen en informatie delen via social media. Ook kunnen we analyses op jouw gebruik uitvoeren om onze diensten te verbeteren. Als je niet akkoord gaat, plaatsen wij alleen noodzakelijke cookies om het platform goed te laten werken en, op een privacy vriendelijke manier, om analyses uit te voeren en verkeer te kunnen meten. Meer info: Privacyverklaring en cookieverklaring. Keuze achteraf aanpassen? Klik op cookie instellingen in de footer.

VakantieVeilingen breidt uit naar Duitsland met GO WIN IT

De bekende veilingsite waagt opnieuw de overstap naar de Duitse markt 

VakantieVeilingen, onderdeel van Talpa Network, staat in de startblokken om hun website ook in Duitsland te introduceren onder de naam Aladoo. De populaire veilingsite is al ruim 10 jaar een begrip in Nederland en is inmiddels ook al 5 jaar actief in België. Een eerdere poging om in Duitsland door te breken bleek destijds te vroeg en was niet succesvol, maar na het succes in België lijkt het nu een logische vervolgstap. Ze kiezen voor een lichte aanpak, waarbij de focus ligt op het Duitse grensgebied. Op deze manier hoopt VakantieVeilingen – op een gefaseerde manier -haar klantenbestand en het assortiment te verbreden. 

Overstap naar Duitsland 

De overstap naar het buitenland is niets nieuws. Inmiddels heeft VakantieVeilingen namelijk ook in België al een sterke basis gelegd, die nog altijd blijft groeien. Door deze succesvolle lancering in Vlaanderen (VakantieVeilingen.be) en Wallonië (VavaBid.be) heeft het bedrijf meer ervaring opgebouwd met een internationale uitrol. Dat wil echter niet zeggen dat het altijd in één keer lukt: in 2011 heeft VakantieVeilingen al eerder geprobeerd om de overstap naar Duitsland te maken, ook onder de naam GO WIN IT, maar dat bleek toen toch wat te vroeg. Alex Wouters, verantwoordelijk voor GO WIN IT, legt uit: “Met een nieuwe aanpak kunnen we de Duitse consument beter bedienen dan in 2011. Door de sterk groeiende producten-categorie hebben we, naast het assortiment in dagjes weg en hotels, een nog passender aanbod voor Duitse klanten in het grensgebied. Daarnaast is ook het platform technisch verder ontwikkeld en schaalbaar gemaakt voor de Duitse markt.” 

Het nieuwe veilingplatform gaat GO WIN IT heten; dezelfde naam die de vorige keer werd gebruikt. De site krijgt bovendien dezelfde look and feel als VakantieVeilingen. Hiermee wordt gebruik gemaakt van de reeds eerder opgebouwde merkbekendheid en de ervaring van destijds. Dit om de start van dit nieuwe veilingplatform zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen.  

Marktleider in Nederland 

VakantieVeilingen valt sinds 3 jaar onder Talpa Network en samen met de labels SlaJeSlag, Vavabid en ActievandeDag vormt het Talpa e-Commerce. VakantieVeilingen.nl is op dit moment markleider op het gebied van veilingen in het vrijetijdssegment. Daarmee specialiseert het bedrijf zich in deals voor dagjes weg en overnachtingen. Sinds 2016 biedt het platform ook een breed assortiment fysieke producten aan. Juist de producten-categorie heeft door de coronapandemie een enorme vlucht genomen, wat zorgt voor een nog breder en gevarieerder aanbod. VakantieVeilingen heeft als doel om online winkelen leuker te maken. Dit doen ze door de klant zelf de prijs te laten bepalen, het biedproces spannend te maken, verrassende content aan te bieden én de consumenten tot winnaars te bekronen. Met deze succesformule hoopt de website ook in Duitsland succesvol te zijn. 


      Ook in deze categorie: