Algemene Voorwaarden kopen bij VakantieVeilingen en vavabid 

VakantieVeilingen.nl, VakantieVeilingen.be en Vavabid.be zijn onderdeel van Emesa Nederland B.V.  
Hoe VakantieVeilingen werkt? Dat lees je op onze website. Op alle overeenkomsten die ontstaan via 
onze websites zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. De onderstaande voorwaarden zijn 
van toepassing als je bij ons iets koopt. Koop je iets bij een andere aanbieder, waarbij wij slechts 
bemiddelen, kijk dan verderop in dit document naar de voorwaarden die dan van toepassing zijn.  

Versie: december 2024 

1. Definities 

•  veilingsite(s): onze veilingplatformen (vakantieveilingen.nl, vakantieveilingen.be, Vavabid.be, 
de (mobiele) website(s), app(s) en andere platformen van Emesa gezamenlijk, via welke 
Emesa producten en arrangementen/diensten al dan niet van een aanbieder aan 
consumenten aanbiedt en levert. Voor bepaalde sites en apps kunnen wel andere 
voorwaarden gelden. 
consument: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of 
bedrijf. 
jij/je of bieder: jij, nadat jij je als consument hebt geregistreerd op de veilingsite en met je 
gebruikersaccount kunt bieden op een veiling op onze veilingsite(s). 

• 

• 

•  aanbieder: de leverancier van het arrangement of dienst dat (die) Emesa via de veilingsite 

aanbiedt en levert, daarbij gebruikmakend van de diensten van de aanbieder. 
•  voucher: het door Emesa uitgegeven en aan Consument verkochte recht om bij een 

aanbieder een dienst af te nemen. Door de voucher te gebruiken of door al een reservering 
te maken, is de aanbieder verplicht te leveren. 
ticket: entreebewijs voor een door een ander dan Emesa georganiseerd evenement of 
arrangement. 

• 

•  wij of Emesa: Emesa Nederland B.V., onze gegevens: 

Emesa Nederland B.V. 
Zijldijk 24B 
2352 AB Leiderdorp 
Telefoonnummer: 085 - 4010589 
Bereikbaarheid Nederland: [email protected] 

Bereikbaarheid België: 
Telefoonnummer 085 – 4010589  
E-mailadres: [email protected] 

Kvk-nummer: 52335631 
Btw-identificatienummer: NL850400429B01 
Bankno: NL 84 ABNA 08192.51.542 

2. Gebruiksvoorwaarden 

1.  Als je 18 jaar of ouder bent, kun je een gebruikersaccount aanmaken voor de veilingsite. 

Vermeld daarbij je correcte naam, adres en andere gevraagde gegevens. 

2.  We vertrouwen erop dat de gegevens die je verstrekt bij het aanmaken van je 

gebruikersaccount juist zijn. Als die volgens jou onjuist zijn, dan vragen we je dat te bewijzen. 

3.  Met je inloggegevens kun je inloggen in je gebruikersaccount. 

 
  
 
 
 
 
 
 
4. 

 Jij bent en blijft zelf verantwoordelijk voor het gebruik van je gebruikersaccount en de 
biedingen die vanaf je gebruikersaccount worden gedaan. Houd deze dus geheim en deel 
deze niet met anderen. Met een winnend bod vanaf jouw gebruikersaccount wordt een 
definitieve veilingovereenkomst gesloten en dat betekent dat jij als houder van dat 
gebruikersaccount verplicht bent om ons de gewonnen veiling te betalen. Dus ook wanneer 
een ander vanaf jouw gebruikersaccount een veiling heeft gewonnen.  

5.  Een gebruikersaccount is persoonlijk. Je telefoon of tablet met een ander delen terwijl je 

ingelogd bent op onze veilingsite, bijvoorbeeld via de app, kan ook betekenen dat een ander 
een veiling wint die jij als houder van het gebruikersaccount verplicht bent te betalen. 

3. Transparantie veilingen en privacy 

1.  Ons veilingproces is eerlijk en staat onder toezicht van een notaris. Het proces is zo 

transparant mogelijk. De veiling wordt onder meerdere urls en apps (dus op de veilingsite) 
aangeboden. Zo kunnen de veilingen op zowel vakantieveilingen.nl, vakantieveilingen.be en 
vavabid.be staan. Er wordt dan telkens één veiling aangeboden, welke via verschillende sites, 
urls, landen en apps te zien is.  

2.  Bied je mee, dan wordt (een deel van) jouw echte naam getoond bij die veiling. Dat betekent 
ook dat iedereen kan zien wie meebiedt op een veiling. Je naam wordt dan ook op meerdere 
plaatsen getoond. 

3.  Manipulatie van biedingen of prijzen op onze veilingsite, ander misbruik of fraude, wordt 

door ons actief opgespoord. Zodra wij misbruik vermoeden of constateren, ondernemen we 
daarop actie. Zodat jij altijd veilig mee kan blijven doen aan onze veilingen. Vermoed je 
misbruik door een ander, dan kun je ons dat laten weten via de klantenservice. 

4.  Je persoonsgegevens blijven bij ons en delen we niet met willekeurige derden zonder jouw 

toestemming. Wel kan het zo zijn dat we gegevens delen om de overeenkomst uit te voeren, 
bijvoorbeeld met de bezorgdienst, partner, of een leverancier, als je bijvoorbeeld een 
reservering maakt.  
Heb je de prijs van een veiling gemanipuleerd of pogingen daartoe gedaan of laten doen, al 
dan niet door het gebruik van biedrobots en het automatisch uitbrengen van biedingen, dan 
zullen wij je de toegang tot onze veilingsite ontzeggen en je gebruikersaccount blokkeren.  

5.  We gebruiken je emailadres om je te laten weten of je hebt gewonnen, of bijvoorbeeld bent 
overboden. Je kan er ook voor kiezen om dit via een sms te ontvangen, of bijvoorbeeld via 
pushnotificaties.   

6.  Je kan je gegevens en instellingen aanpassen via je gebruikersaccount.  

7.  Heb je vragen over ons privacybeleid? Check dan onze privacyverklaring op de veilingsite of 

stuur een bericht. 

4. Veilingaanbod 

1.  Win je een veiling, dan ga je een overeenkomst met ons aan. Staat er bij de veiling “geleverd 
door”, dan is er sprake van een aankoop bij een partner, zie dan de voorwaarden verderop: 
“Voorwaarden Kopen bij andere Aanbieders”. Verzilver je een voucher bij een aanbieder of 
maak je een reservering bij een aanbieder, dan zorgt de aanbieder voor het leveren en 

 
 
 
uitvoering van de dienst waarvoor je de voucher verzilvert. Wij hebben daarover met 
aanbieders afspraken gemaakt. 

2.  Wij selecteren onze aanbieders zorgvuldig, maar de aanbieder zorgt voor de uitvoering. Wij 
zijn voor de correcte nakoming door de aanbieder niet direct aansprakelijk. Wij zijn wel 
aansprakelijk voor de levering van de voucher en dat deze bijvoorbeeld werkt. We doen er 
wel alles aan om ervoor te zorgen dat de aanbieder zijn verplichtingen naar jou netjes 
nakomt. Eventuele klachten over een aanbieder horen we dan ook graag. We proberen deze 
klachten zo goed mogelijk op te lossen en we kunnen daarin opnieuw bemiddelen tussen jou 
en de aanbieder. Je kunt op ons rekenen, maar je kunt ons daar niet toe verplichten. We zijn 
niet verplicht om een vergoeding of restitutie aan je te betalen, alleen de aanbieder is 
daartoe gehouden.  

3.  Ons aanbod op de veilingsite bevat een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van de 

aangeboden producten, arrangementen of diensten. Eventuele evidente vergissingen of 
fouten in omschrijving van het aanbod en/of in de getoonde afbeeldingen, zijn niet bindend 
en leiden niet tot aansprakelijkheid voor Emesa en/of de aanbieder. Indien er sprake is van 
beschikbaarheid, proberen wij een zo up to date als mogelijke voorstelling te geven, echter 
zijn wij daarvan wel afhankelijk van de aanbieder. 

4.  Ons aanbod op de veilingsite bevat alle informatie en kosten die samenhangen met het 
winnen van een veiling door een winnend bod, waaronder bijkomende kosten (zoals 
veilingkosten) en het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht. Aanbod met 
een vaste prijs valt hier ook onder. 

5. 

Indien wij producten en diensten aanbieden tegen een vaste prijs of als extra toevoeging, 
dan gelden deze voorwaarden één op één.  

6.  De overeenkomst tussen jou en ons komt tot stand op het moment dat blijkt dat jij na afloop 
van de veiling het hoogste bod hebt geplaatst. Als er sprake is van een aanbod tegen vaste 
prijs, zoals in het vorige lid is bedoeld, komt de overeenkomst tot stand na aanvaarding van 
ons aanbod.  

7.  De overeenkomst wordt bevestigd per email en indien gewenst, per sms en pushnotificatie. 

8.  De geldigheidsduur waarbinnen je van een arrangement gebruik kunt maken, staat op de 

veilingpagina vermeld. Binnen deze termijn dien je van je arrangement genoten te hebben, 
tenzij anders vermeld.  

9.  Prijzen staan niet vast, maar variëren als gevolg van het veilingproces. De uiteindelijke prijs 
wordt bepaald door het winnende bod. Na het winnen van een veiling kan een zogenaamde 
‘upgrade’ of ‘crosssell’ worden aangeboden. Je accepteert de upgrade/crosssell voor het 
kiezen van een betaalmethode. Op dat moment maakt de upgrade/crosssell deel uit van de 
veilingovereenkomst. Een upgrade kan na het kiezen van een betaalmethode niet meer 
ongedaan gemaakt worden, behalve indien er sprake is van de mogelijkheid tot herroepen. 
Alle prijzen zijn inclusief btw.  

 
 
 
5. Annuleren, bedenktermijn, herroepingsrecht 

1.  Producten 

Je hebt het recht om zonder reden en binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van de 
producten de overeenkomst te herroepen. De termijn begint nadat jij of een door jou 
aangewezen derde de producten heeft ontvangen. 

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht vragen wij je om ons, binnen de termijn, 
mede te delen, al dan niet met inbegrip van het modelformulier dat je van de aankoop af wil 
zien. Voor aankopen op VakantieVeilingen hebben wij echter ook een eenvoudige procedure 
beschikbaar, deze vind je op de website onder klantenservice. De voorkeur is ook om die 
procedure te gebruiken. Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na het sturen van 
melding of retouraanvraag, moet je de producten ook terug te sturen. Wij zullen eventueel 
met je bespreken hoe je het beste de spullen terug kunt sturen en ook een juist adres 
verstrekken. Er zijn namelijk verschillende magazijnen.  

Tijdens de bovengenoemde termijn kun je datgene met het product doen wat redelijkerwijs 
nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je 
dat ook in een fysieke winkel zou doen. Wij verzoeken je wel om het product zoveel als 
mogelijk in de originele verpakking te retourneren. 

2.  Vouchers, diensten, tickets etc. 

Heb je een voucher of dienst afgenomen (om bijvoorbeeld elders een arrangement te 
boeken, of een product te kopen), dan geldt dat je deze tot 14 dagen na aankoop kunt 
annuleren, tenzij je de voucher al hebt verzilverd of indien je al een datum/periode hebt 
gekozen als het een voucher voor bijvoorbeeld een vakantiepark, pakketreis of een dagje 
weg is. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht vragen wij je om ons binnen de 
genoemde termijn op de hoogte te stellen. 

3.  Terugbetaling 

Je ontvangt alle betaalde bedragen, inclusief eventuele veilingkosten (administratiekosten) 
en leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen 
nadat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Wij 
betalen je met hetzelfde betaalmiddel terug als waarmee je betaald hebt, tenzij je een 
andere methode met ons afspreekt. De kosten voor het retourneren van producten zijn voor 
je eigen rekening. Daarnaast mogen we wachten met terugbetalen, totdat we de producten 
hebben ontvangen, of daarvan bewijs hebben gehad. Voor vouchers geldt dat wij eerst zullen 
controleren of deze niet al verzilverd zijn.  

Op het moment dat je meer hebt gedaan met het product dan noodzakelijk was om te 
beoordelen of je het wil houden, kunnen wij de daardoor ontstane waardevermindering 
inhouden op het terug te betalen bedrag.  

 
 
 
 
 
 
4.  Uitsluiting herroepingsrecht 

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:  

- producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben; 

 - producten die na opening vanwege hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen 
worden, waarvan de verzegeling is verbroken; 

- cd's, dvd's, Blu-Ray discs of software waarvan de verzegeling verbroken is; 

- de levering van losse kranten, tijdschriften of magazines; 

 -tickets voor personenvervoer, zoals treinkaarten; 

-diensten (of vouchers, bonnen voor diensten) zoals (pakket)reizen, evenementen, hotels, 
vakantiehuisjes, arrangementen, tickets, waarin een bepaalde datum en of tijd is 
overeengekomen; 

- diensten waarvan de uitvoering met toestemming van de consument is begonnen, zoals 
reeds verzilverde (gereserveerde) vouchers, tickets etc. 

- digitale inhoud die niet op een materiële drager geleverd is, waarbij de levering van de 
digitale inhoud begonnen is met je uitdrukkelijke toestemming en je erkent hebt dat je het 
herroepingsrecht daarmee verliest. 

Modelformulier voor herroeping 
(Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen) 

Aan (invullen bedrijfsnaam), 

Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede dat ik/wij* onze overeenkomt betreffende: 

de verkoop van de volgende goederen: 

de levering van de volgende digitale inhoud: 

de verrichting van de volgende dienst herroept/herroepen: 

Besteld op* / Ontvangen op*: 

Naam/Namen consument(en): 
Adres consument(en): 

Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend): 
Datum: 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is 

 
 
 
 
 
 
 
6. Betaling 

1.  Tenzij anders vermeld bij het aanbod, betaal je na het winnen van de veiling voor alle 
overeenkomsten die via de veilingsite tot stand komen. Dit geldt voor alle producten, 
diensten en arrangementen via de veilingsites. Je betaalt bevrijdend aan ons. Na betaling aan 
ons hoef je verder niets te betalen aan de aanbieders, tenzij je extra diensten afneemt bij de 
aanbieder die niet zijn inbegrepen bij het aanbod of het om bedragen gaat die wij niet 
kunnen en/of mogen innen. 

2.  Via jouw gebruikersaccount kun je de gewonnen veiling betalen. We sturen je ook nog een e-
mail met daarin de details en mogelijkheden van betalen. Wanneer er kosten voor gebruik 
van bepaalde betaalmethoden worden gerekend, staan deze bij de betaalmethoden 
vermeld. De kosten kun je ook vooraf op de veilingsite terugvinden. Wij bieden de volgende 
betaalmethodes aan: iDeal (enkel Nederland), Creditcard en Bancontact (enkel België).  

3.  Je moet een gewonnen veiling binnen vijf (5) dagen betalen, dit is een fatale 

betalingstermijn.  

4.  Betaal je niet binnen de termijn van vijf (5) dagen, dan ben je van rechtswege in verzuim. Via 
e-mail zullen we je nogmaals verzoeken om te betalen. Je hebt dan nogmaals een termijn van 
14 dagen. We kunnen er ook voor kiezen om de aankoop te annuleren.  

5.  Blijft betaling uit, dan draagt Emesa de vordering over naar een incassobureau en ben je, 

nadat je door ons bent gewezen op de te late betaling, na het uitblijven van betaling binnen 
de 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en 
is Emesa gerechtigd de door haar gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te 
brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 
2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een 
minimum van € 40,=.  

Specifiek voor Belgische consumenten geldt:  

Facturen dienen betaald te worden binnen de termijn van 5 dagen als genoemd in lid 4. 
Indien facturen niet tijdig betaald worden, zal een eerste gratis herinnering worden 
verstuurd met een termijn van 14 dagen. Indien je opnieuw niet betaalt binnen de voorziene 
betaaltermijn zoals vermeld op de eerste herinnering zullen je verwijlingsintresten worden 
aangerekend zoals bepaald bij Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van 
betalingsachterstand bij handelstransacties alsook een forfaitaire vergoeding als volgt: 

a) 

€20 als het verschuldigde saldo lager is dan of gelijk aan €150 is; 

€30 vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen €150,01 

b) 
en €500 als het verschuldigde saldo tussen €150,01 en €500 is; 

€65 vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven €500 met 

c) 
een maximum van €2000 als het verschuldigde saldo hoger dan €500 is. 

6.  Zo lang je een openstaande betalingsverplichting bij ons hebt, kun je (tijdelijk) niet meer 
meebieden. Na betaling van de openstaande vorderingen kan je weer meebieden op de 
Veilingsite(s). 

 
 
 
7. Uitvoering 
Vrije tijd, accommodatie en reizen (vouchers en tickets) 

1.  Na betaling van je gewonnen veiling, kan je in je gebruikersaccount een voucher 

downloaden, of bijvoorbeeld middels een link reserveren. De exacte werkwijze staat bij het 
aanbod en bij jouw gewonnen veilingen. Nadat je hebt geboekt (verzilvering), kun je genieten 
van wat je hebt gewonnen. 

2.  Neem de bevestiging van je boeking samen met de voucher mee naar de aanbieder op de 

datum van het arrangement of de dienst, als dat moet. Bij een gereserveerde reis stuurt de 
aanbieder je de reisbescheiden zoals vliegtickets toe. Hiermee kan je gebruikmaken van je 
gewonnen reis. De aanbieder stuurt de reisbescheiden toe per email, tenzij in het aanbod op 
de veilingsite of op de waardebon anders vermeld staat. 

3.  Wanneer je e-tickets hebt gewonnen, kan je deze na betaling downloaden in je 

gebruikersaccount. Worden de e-tickets op een andere manier verzonden, staat dit bij het 
aanbod vermeld. 

Producten 

4.  Zodra de veiling is afgerond of de aankoop bij ons binnen is, sturen wij de producten met 
inachtneming van dit artikel gestelde en de betaalvoorwaarden (artikel 6) zo spoedig 
mogelijk toe.  

5.  Wij zijn gerechtigd derden in te schakelen bij het uitvoeren van de verplichtingen die 

voortvloeien uit de overeenkomst. Denk daarbij aan vervoersbedrijven. 

6.  Levertermijnen kunnen per deal verschillen. De termijn wordt duidelijk per deal of op de 
veilingsite weergegeven. Is er geen termijn vermeld, dan leveren we binnen 30 dagen. 

7.  Als wij de producten niet binnen de overeengekomen termijn kunnen leveren, stelt wij je 

daarvan op de hoogte. Je kunt dan altijd de overeenkomst ontbinden. 

8.  Wij raden je altijd aan de geleverde producten te inspecteren en de daarbij geconstateerde 

gebreken, direct, bij voorkeur schriftelijk bij ons te melden.  

9.  Wij zijn gerechtigd een soortgelijk product van soortgelijke kwaliteit te leveren zoals het 

gekochte/gewonnen product, indien het product niet meer leverbaar is. Wil je dit niet, dan 
kun je de overeenkomst kosteloos te ontbinden en het product kosteloos terugsturen. 

8. Wijzigingen in reserveringen 

1.  Wijzigingen in reserveringen zijn niet mogelijk. Een datum kan na het maken van een 

reservering niet meer gewijzigd worden. Zowel wij als de aanbieder hebben geen toegang tot 
reserveringssystemen en kunnen geen aanpassingen doen in reserveringen. Als hier wel 
mogelijkheden voorzijn, zullen wij dat vermelden. Coulance kan altijd.  

2.  Emesa kan niet worden aangesproken op eventueel overige of aanvullende overeenkomsten 
tussen jou en aanbieder, zoals ontbijt ter plaatse en/of eventuele extra behandelingen. 

 
 
 
 
 
9. Schending van de spelregels bij een veiling of een andere transactie via de veilingsite 

1.  Wij hanteren enkele spelregels. Houd je je hier niet aan, kunnen wij je onmiddellijk een 

waarschuwing sturen, het veilingproces beëindigen, dan wel de toegang tot onze veilingsite 
ontzeggen, wanneer je: 

je niet houdt aan de ons gestelde veilingregels en voorwaarden; 

a. 
b.  het onmogelijk maakt je gegevens bij registratie van je gebruikersaccount te controleren. 

Het is voor ons onmogelijk om alle gegevens van consumenten die zich op onze 
veilingsite aanmelden te controleren. Het is je eigen verantwoordelijkheid om voor de 
juistheid en volledigheid van jouw gegevens te zorgen en je bent dan ook aansprakelijk 
voor schade die wij lijden en kosten die worden gemaakt als gevolg van aan jou toe te 
rekenen onjuiste of onvolledige opgave van gegevens; 

c.  meerdere keren te laat of niet hebt betaald en dus in verzuim bent geweest ten aanzien 

van betalingen aan ons; 

d.  onrechtmatig het imago van ons of onze veilingsite(s) en diensten schendt; 
e.  een aanstootgevende, in strijd met de wet, misleidende, racistische, pornografische of 
andere ethisch onverantwoorde naam gebruikt of een naam die het biedproces kan 
beïnvloeden; 

f.  onder onjuiste naam een gebruikersaccount hebt aangemaakt of gewijzigd; 
g.  medewerkers van Emesa hebt bedreigd en/of beledigd; 
h.  hinderlijk biedgedrag vertoond. 

10. Klachten en Garantie 

1.  Wij doen ons best het bieden zo leuk mogelijk te maken. Heb je toch een klacht over onze 
diensten, neem dan snel contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag. Wij 
proberen altijd zo snel mogelijk (binnen 2 á 3 dagen) contact met je op te nemen. Een 
uiterlijke termijn is 14 dagen voor een reactie.  

2.  Wij zullen je klacht binnen 14 dagen proberen op te lossen. Is je klacht te ingewikkeld? 

Wanneer het ons niet lukt binnen deze termijn, zullen we je daarvan op de hoogte stellen. 
Ook is het mogelijk om je klacht in te dienen bij de Europese geschillencommissie via 
https://ec.europa.eu/consumers/odr/. 

3.  Wij vinden de kwaliteit van de inhoud van de arrangementen van onze aanbieders belangrijk. 
Heb je toch een klacht over de inhoud van een arrangement? Wij adviseren je eerst contact 
op te nemen met de aanbieder, deze zal proberen om met jou tot een oplossing te komen. 
Kom je met de aanbieder niet tot een oplossing? Wij gaan dan proberen te helpen. 

4.  Producten 

Wij garanderen dat je een product koopt dat in goede staat is en voldoet aan de normale 
verwachtingen, bij normaal gebruik. Dit is de wettelijke garantie. Voor Belgische 
consumenten geldt de voor hen bepaalde wettelijke minimumtermijn van twee jaar. 
Daarnaast gelden er soms aanvullende fabrieksgaranties, dit wordt, indien van toepassing 
aangegeven bij een product.  

5.  Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heb je de keuze tussen kosteloze herstelling of 

vervanging. Alleen in geval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of 
niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heb je het recht op ontbinding van 
de overeenkomst. 

 
 
 
 
6.  Daarnaast gelden er soms aanvullende fabrieksgaranties, dit wordt, indien van toepassing 

aangegeven bij een product. 

7.  Wij zijn ten aanzien van pakketreizen en reisproducten aan te merken als doorverkoper en 
voldoet als dusdanig aan de verplichtingen gesteld in Richtlijn (EU) 2015/2302 van het 
Europees Parlement en de Raad van 25 november 2015 betreffende pakketreizen en 
gekoppelde reisarrangementen. De aanbieders van pakketreizen op de veilingsites worden 
aangemerkt als organisator in de zin van de richtlijn. Via de volgende link kunt je je rechten 
raadplegen:  http://data.europa.eu/eli/dir/2015/2302/oj.  

8.  Specifiek voor Belgische consumenten geldt dat men ook gebruik kan maken van de 

geschillenregeling van de Consumentenombudsdienst, te raadplegen via 
https://consumentenombudsdienst.be/nl.  

9.  Uiteraard verkopen wij originele producten. Heb je als Belgische klant een vermoeden van 

namaak, dan kun je je wenden tot www.meldpunt.belgie.be/meldpunt. Meer informatie vind 
je op www.eccbelgie.be. 

11. Recupel België 

1.  Wij voldoen aan alle wettelijke verplichtingen inzake de verwijdering van afgedankte 

batterijen en elektrische en elektronische apparatuur. Wij en onze partners zorgen ervoor 
dat de door ons verkochte batterijen en elektronische apparaten correct worden 
teruggenomen en verwerkt. Wij benadrukken bij onze klanten dat, in overeenstemming met 
de geldende regelgeving, elektrische en elektronische apparaten en batterijen die op het 
einde van hun levensduur of verouderd zijn, of niet meer werken, niet in de vuilnisbak of in 
de selectieve sorteerbakken van hun gemeente mogen worden gegooid. Dit verbod wordt op 
de producten zelf aangegeven door het symbool van de doorkruiste vuilnisbak. Het doel van 
deze regelgeving is om de verspilling van grondstoffen te beperken en om het milieu en de 
menselijke gezondheid te beschermen door de verspreiding in de natuur van stoffen in 
bepaalde apparaten te voorkomen.  

2.  Je hebt de mogelijkheid om dit afval af te leveren bij een geschikt inzamelpunt. Daarnaast 
kan via Bpost een formulier worden aangevraagd zodat het product meegegeven kan 
worden met de bezorger.  

Voorwaarden Kopen bij andere Aanbieders 

Hieronder vind je de voorwaarden die van toepassing zijn op het gebruik van onze veilingsites en 
apps en op het doen van een aankoop via deze sites in het geval dat je hierbij direct een 
overeenkomst aangaat met Aanbieder en Emesa enkel optreedt als bemiddelend Platform.   

Wie zijn wij? 
Emesa Nederland B.V., gevestigd aan Zijldijk 24b, 2352 AB te Leiderdorp (hierna: Emesa of “wij”). 
Emesa Nederland B.V. Geregistreerd onder KvK 52335631 en Btw NL850400429B01. 

Op onze veilingsites koop je bij diverse Aanbieders (ook “Ondernemer”, of “Partner”) genoemd. Wij 
zorgen ervoor dat de overeenkomst tussen jou als consument en de Aanbieder wordt gesloten. Als 
bij een deal staat: “geleverd door”, betekent dat dat je bij een Aanbieder koopt en direct met deze 
Partner een overeenkomst aangaat. Emesa biedt zelf ook producten en diensten aan. Emesa 

 
 
 
fungeert als tussenpersoon als je bij een Aanbieder direct koop en de website wordt in dat geval ook 
wel Platform genoemd. Koop je wel bij ons, dan gelden andere de voorwaarden tussen ons en jou als 
consument, deze vind je bovenaan dit document. 

Artikel 1. Toepasselijkheid 

1.  Deze voorwaarden zijn van toepassing op de bestelling en de koop van producten en 
diensten direct bij Aanbieders via het Platform. Het Platform bestaat uit meerdere 
veilingsites en apps in verschillende landen. Het betreft VakantieVeilingen.nl, Vavabid.be, 
VakantieVeilingen.be en alle bijbehorende apps.  

2.  Op het moment dat je gebruik maakt van het Platform, een bestelling plaatst bij een 

Aanbieder en hierdoor een overeenkomst aangaat met Aanbieder (zonder betrokkenheid 
van het Platform), aanvaard je de toepasselijkheid van deze voorwaarden. 

3.  Je koopt bij een Aanbieder en die Aanbieder hanteert ook eigen algemene voorwaarden. 
Wat daarin is opgenomen, geldt tussen jou en de Aanbieder. Je vindt deze onderaan dit 
document, de zogenaamde consumentenvoorwaarden. Die gelden dus samen met de 
voorwaarden Kopen bij andere Aanbieders. 

Artikel 2. Account en gebruik 

1.  Om een bestelling te plaatsen, heb je een account nodig en moet je 18 jaar of ouder zijn en 

anders toestemming van je ouders hebben.  

2.  Emesa is te allen tijde gerechtigd om bepaalde bestellingen niet te verwerken of daar extra 

voorwaarden aan te verbinden. 

3.  Je bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van je account. Emesa raad je dan ook aan om 

een uniek wachtwoord te gebruiken en dit wachtwoord zorgvuldig geheim te houden. 

4.  Wij hanteren enkele spelregels. Houd je je hier niet aan, kunnen wij je onmiddellijk een 

waarschuwing sturen, het veilingproces beëindigen, dan wel de toegang tot onze veilingsite 
ontzeggen, wanneer je: 

a) je niet houdt aan de ons gestelde veilingregels en voorwaarden; 

b) het onmogelijk maakt je gegevens bij registratie van je gebruikersaccount te controleren. 
Het is voor ons onmogelijk om alle gegevens van consumenten die zich op onze veilingsite 
aanmelden te controleren. Het is je eigen verantwoordelijkheid om voor de juistheid en 
volledigheid van jouw gegevens te zorgen en je bent dan ook aansprakelijk voor schade die 
wij lijden en kosten die worden gemaakt als gevolg van aan jou toe te rekenen onjuiste of 
onvolledige opgave van gegevens; 

c) meerdere keren te laat of niet hebt betaald en dus in verzuim bent geweest ten aanzien 
van betalingen aan ons; 

d) onrechtmatig het imago van ons of onze veilingsite(s) en diensten schendt; 

e) een aanstootgevende, in strijd met de wet, misleidende, racistische, pornografische of 
andere ethisch onverantwoorde naam gebruikt of een naam die het biedproces kan 
beïnvloeden; 

 
 
f) onder onjuiste naam een gebruikersaccount hebt aangemaakt of gewijzigd; 

g) medewerkers van Emesa hebt bedreigd en/of beledigd 

h) hinderlijk biedgedrag vertoond. 

Artikel 3. Aanbod Aanbieders 

1.  Je begrijpt en verklaart dat de koopovereenkomst (op afstand) tot stand komt tussen jou en 
de Aanbieder en dat Emesa geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt. De Aanbieder 
is uiteraard gehouden tot een correcte en volledige nakoming van de via het Platform 
gesloten overeenkomst.  

2.  Bij vragen en/of klachten over de aangeschafte producten en diensten moet je je wenden tot 
de Aanbieder. Je begrijpt en verklaart dat je in deze gevallen geen beroep kan doen op 
Emesa en Emesa op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot 
eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product.  

3.  Emesa kan altijd helpen bij allerlei vragen en klachten over levering, over de Aanbieder etc. 
Neem daarvoor contact op met onze klantenservice. Wij zullen altijd, zo snel mogelijk, 
uiterlijk binnen 14 dagen antwoorden, waar mogelijk en nodig, namens of in 
overeenstemming met de Aanbieder. Ook is het mogelijk om je klacht in te dienen bij de 
Europese geschillencommissie via https://ec.europa.eu/consumers/odr/  

4.  Het aanbod bevat een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van de aangeboden producten, 
arrangementen of diensten. Eventuele kennelijke vergissingen of fouten in omschrijving van 
het aanbod en/of in de getoonde afbeeldingen, zijn niet bindend. Bovendien ontvangt Emesa 
de informatie van de Aanbieder. 

5.  Het aanbod bevat, indien relevant, alle informatie en kosten die samenhangen met het 

reserveren van diensten of arrangementen en het afnemen van producten bij Aanbieder, 
zoals bijkomende kosten (ook boekingskosten en/of verzendkosten) en het al dan niet van 
toepassing zijn van het herroepingsrecht. Daarnaast worden er kosten gerekend voor de 
veiling. Dit zijn kosten die wij rekenen voor onze dienstverlening aan jou.  

6.  De overeenkomst tussen jou en de Aanbieder komt tot stand op het moment dat je het 
aanbod van de Aanbieder aanvaardt, dus op het moment dat je de aankoop doet. Een 
aankoop doe je door een veiling te winnen, of direct iets te kopen. De Aanbieder of wij zullen 
de aankoop per mail bevestigen.  

7.  Emesa is gerechtigd om het aanbod aan te passen, of bepaalde aanbiedingen te verwijderen. 

Een aanbieding kan een korte looptijd hebben of een beperkte voorraad. 

8.  De geldigheidsduur waarbinnen je van een arrangement gebruik kunt maken, staat op de 

veilingpagina vermeld. Binnen deze termijn dien je van je arrangement genoten te hebben, 
tenzij anders vermeld. 

9.  Prijzen staan niet vast, maar variëren als gevolg van het veilingproces. De uiteindelijke prijs 
wordt bepaald door het winnende bod. Na het winnen van een veiling kan een zogenaamde 
‘upgrade’ of ‘crosssell’ worden aangeboden. Je accepteert de upgrade/crosssell voor het 
kiezen van een betaalmethode. Op dat moment ontstaat een overeenkomst voor de 
upgrade/crosssell. Een upgrade kan na het kiezen van een betaalmethode niet meer 

 
ongedaan gemaakt worden, behalve indien er sprake is van de mogelijkheid tot herroepen. 
Alle prijzen zijn inclusief btw. De upgrade of crosssell, kan een aanbod zijn van een Aanbieder 
maar ook van ons.  

Artikel 4 Transparantie veilingen 

1.  Het veilingproces is eerlijk en staat onder toezicht van een notaris. Het proces is zo 

transparant mogelijk. De veiling wordt onder meerdere urls en apps aangeboden. Zo kunnen 
de veilingen op zowel vakantieveilingen.nl, vakantieveilingen.be en vavabid.be staan. Er 
wordt dan telkens één veiling aangeboden, welke via verschillende sites, urls, landen en apps 
te zien is.  

2.  Bied je mee, dan wordt (een deel van) jouw echte naam getoond bij die veiling. Dat betekent 
ook dat iedereen kan zien wie meebiedt op een veiling. Je naam wordt dan ook op meerdere 
plaatsen getoond. 

3.  Manipulatie van biedingen of prijzen op onze veilingsite, ander misbruik of fraude, wordt 

door ons actief opgespoord. Zodra wij misbruik vermoeden of constateren, ondernemen we 
daarop actie. Zodat jij altijd veilig mee kan blijven doen aan onze veilingen. Vermoed je 
misbruik door een ander, dan kun je ons dat laten weten via de klantenservice. 

4.  Heb je de prijs van een veiling gemanipuleerd of pogingen daartoe gedaan of laten doen, al 
dan niet door het gebruik van biedrobots en het automatisch uitbrengen van biedingen, dan 
zullen wij je de toegang tot onze veilingsite ontzeggen en je gebruikersaccount blokkeren.  

5.  We gebruiken je emailadres om je te laten weten of je hebt gewonnen, of bijvoorbeeld bent 
overboden. Je kan er ook voor kiezen om dit via een sms te ontvangen, of bijvoorbeeld via 
pushnotificaties.   

6.  Je kan je gegevens en instellingen aanpassen via je gebruikersaccount.  

Artikel 5. Vergoeding en betaling 

1.  Je bent de volledige prijs voor de via het Platform bij Aanbieders aangekochte producten of 
diensten verschuldigd aan Emesa en je bent niet van je betalingsverplichting gekweten door 
rechtstreekse betaling aan de Aanbieder. Je kan uitsluitend via het Platform betalen, die de 
betaling namens Aanbieder aanvaardt. Deze betaling is bevrijdend. Na het winnen van een 
veiling heb je vijf dagen de tijd om ook te betalen.  

2. 

Indien je niet tijdig aan je betalingsverplichting(en) voldoet, treedt het incassobeding uit de 
algemene voorwaarden van de Aanbieder in werking. Emesa kan namens de Aanbieder 
werkzaamheden uitvoeren. 

3.  Wij rekenen een fee voor onze diensten (veilingkosten/administratiekosten). Deze fee staat 
bij ieder aanbod vermeld. Wij bemiddelen voor zowel Aanbieder als voor jou als koper. Het 
kan zijn dat wij van de Aanbieder ook een commissie vragen voor onze diensten. Je geeft 
toestemming dat wij van beide partijen een bedrag ontvangen en dus voor beide partijen 
werkzaamheden uitvoeren.  

 
 
 
Artikel 6. Nadere bepalingen kopen bij een Aanbieder 

1.  Als je een product of dienst via het Platform direct bij Aanbieder koopt, accepteer je de 
algemene voorwaarden van die Aanbieder. Een belangrijk onderdeel daarvan is het 
wettelijke recht om een overeenkomst binnen de bedenktermijn wel of niet te kunnen 
ontbinden, ook wel: “herroepingsrecht” genoemd. Tijdig, voor het sluiten van de 
overeenkomst, zul je daarop gewezen worden. 

2.  Ter bevordering van de afhandeling van een herroeping en de eventuele terugzending kan 

Emesa (via het Platform) hiervoor een procedure aanbieden namens Aanbieder. Het kan ook 
zijn dat de procedure volledig door de Aanbieder wordt aangeboden en wordt afgewikkeld. 
Indien Emesa een procedure namens de Aanbieder aanbiedt, vragen wij je om daarvan 
gebruik te maken.  

3.  De rechten en plichten die gelden bij het herroepen staan vermeld in onze veel gestelde 

vragen en in de algemene voorwaarden van de Aanbieder. 

Artikel 7. Gebruik persoonsgegevens 

1.  Je verklaart en je begrijpt dat o.a. je NAW-gegevens, e-mailadres en eventueel je 

telefoonnummer aan Aanbieder worden verstrekt voor zover deze nodig zijn om uitvoering 
te geven aan de overeenkomst tussen Aanbieder en jou. De Aanbieder is uitsluitend 
gerechtigd gebruik te maken van de gegevens voor zover dit noodzakelijk is in het kader van 
het afhandelen en uitvoeren van de overeenkomst of wanneer je voor het gebruik van de 
gegevens toestemming hebt gegeven. Zowel Emesa als Aanbieder worden gezien als 
verwerkingsverantwoordelijke. 

2.  Bovenstaand is overeenkomstig van toepassing indien je via het Platform een reservering of 

boeking kunt maken. Via het systeem zullen de gegevens ook aan Aanbieder worden 
verstrekt. In alle gevallen zijn Aanbieder en wij afzonderlijk verwerkingsverantwoordelijke. 

3.  Het kan zijn dat je via ons Platform direct met een Partner kunt communiceren. Emesa slaat 

deze gegevens op haar eigen servers op en de partner waarmee je contact opneemt, zal deze 
ook kunnen inzien.  

4.  Zie verder onze privacyverklaring. Heb je vragen over ons privacy beleid? Check dan onze 

privacyverklaring op de veilingsite. 

Artikel 8. Reisproducten 

1.  Bij reisproducten, en -diensten aanvaardt Emesa geen aansprakelijkheid voor schade 

waarvoor de gebruikelijke reis- en annuleringsverzekeringen dekking bieden. 

2.  Emesa is ten aanzien van pakketreizen nimmer aanbieder en voldoet als dusdanig aan de 
verplichtingen gesteld in Richtlijn (EU) 2015/2302 van het Europees Parlement en de Raad 
van 25 november 2015 betreffende pakketreizen en gekoppelde reisarrangementen. De 
aanbieders van pakketreizen op de websites worden aangemerkt als organisator in de zin van 
de richtlijn. Via de volgende link kunt u uw rechten raadplegen: 
http://data.europa.eu/eli/dir/2015/2302/oj  

 
 
 
Artikel 9. Toepasselijk recht  

1.  Op alle overeenkomsten die ontstaan via het Platform is Nederlands recht van toepassing. 

Ben je een consument uit België, dan geldt uiteraard Belgisch recht.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Consumentenvoorwaarden 

Algemene voorwaarden aanbieder 

Inhoudsopgave: 

Artikel   1 - Definities 

Artikel   2 - Identiteit van de aanbieder 

Artikel   3 - Toepasselijkheid 

Artikel   4 - Het aanbod 

Artikel   5 - De overeenkomst 

Artikel   6 - Herroepingsrecht 

Artikel   7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd 

Artikel   8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan 

Artikel   9 - Verplichtingen van de aanbieder bij herroeping 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht 

Artikel 11 - Nakoming en extra garantie 

Artikel 12 - Levering en uitvoering 

Artikel 13 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging 

Artikel 14 - Betaling 

Artikel 15 - Klachtenregeling 

Artikel 16 - Geschillen 

Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen 

Artikel 1 - Definities 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder: 

1.  Aanbieder: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of 

diensten via het platform, op afstand, aan consumenten aanbiedt.  

2.  Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale 

inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, 
digitale inhoud en/of diensten door de aanbieder worden geleverd of door een derde partij op 
basis van een afspraak tussen die derde en de aanbieder; 

3.  Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; 

4.  Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met 

zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit; 

5.  Dag: kalenderdag; 

 
6.  Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden; 

7.  Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, 

diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode; 

8.  Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument 
of aanbieder in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een 
manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het 
doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen 
informatie mogelijk maakt; 

9.  Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de 

overeenkomst op afstand; 

10.  Platform: Het verkoopplatform waarop Consument een Overeenkomst op afstand aan kan gaan,  
aangeboden door Emesa Nederland B.V. gevestigd op Rietlandpark 333, 1019 DW, Amsterdam, 
Nederland. Kvk-nummer: 52335631. Btw-identificatienummer: NL850400429B01. Hierop biedt 
aanbieder producten en/of diensten aan. 

11.  Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de aanbieder en de consument via het 
platform wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand 
van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de 
overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor 
communicatie op afstand; 

12.  Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese 
modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de 
consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft; 

13.  Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van 

een overeenkomst, zonder dat consument en aanbieder gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te 
zijn samengekomen. 

Artikel 2 - Identiteit van de aanbieder 

Zie informatie betreffende aanbieder bij het aanbod. 

Artikel 3 - Toepasselijkheid 

1.  Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod op het platform van de 

aanbieder en op elke via het platform tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen 
aanbieder en consument. 

2.  Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene 

voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal 
de aanbieder voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de 
algemene voorwaarden bij de aanbieder zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo 
spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. 

3. 

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige 
lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene 

 
 
voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op 
zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen 
op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de 
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene 
voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de 
consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden. 

4.  Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of 

dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige 
toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen 
op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is. 

Artikel 4 - Het aanbod 

1. 

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt 
dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. 

2.  Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, 
digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede 
beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de aanbieder gebruik 
maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden 
producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het 
aanbod binden de aanbieder niet. 

3.  Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en 

verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. 

Artikel 5 - De overeenkomst 

1.  De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment 
van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde 
voorwaarden. De overeenkomst wordt gesloten tussen aanbieder, handelend in eigen naam, en 
consument. Het Platform is geen partij bij deze overeenkomst en wordt op geen enkel moment 
eigenaar of rechthebbende van het door aanbieder aan Consument geleverde product. 

2. 

3. 

Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de aanbieder 
onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de 
ontvangst van deze aanvaarding niet door de aanbieder is bevestigd, kan de consument de 
overeenkomst ontbinden.  

Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de aanbieder passende technische en 
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt 
hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de 
aanbieder daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen. 

4.  De aanbieder kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn 
betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn 
voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de aanbieder op grond 
van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd 

 
 
gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere 
voorwaarden te verbinden. 

5.  De aanbieder zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de 

consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument 
op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, 
meesturen:  

a.  het bezoekadres van de vestiging van de aanbieder waar de consument met klachten terecht 

kan; 

b.  de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht 
gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het 
herroepingsrecht; 

c.  de informatie over garanties en bestaande service na aankoop; 

d.  de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor 
zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of 
uitvoering van de overeenkomst op afstand; 

e.  de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft 

van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is; 

f. 

indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping. 

6. 

In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de 
eerste levering. 

Artikel 6 - Herroepingsrecht 

Bij producten: 

1.  De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product 

gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De 
aanbieder mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave 
van zijn reden(en) verplichten. 

2.  De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de 
consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of: 

a.  als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop 
de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De 
aanbieder mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke 
wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een 
verschillende levertijd weigeren. 

b.  als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag 

waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste 
onderdeel heeft ontvangen; 

 
c.  bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde 
periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste 
product heeft ontvangen. 

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd: 

3.  De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale 
inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder 
opgave van redenen ontbinden. De aanbieder mag de consument vragen naar de reden van 
herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. 

4.  De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst. 

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is 
geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht: 

5.  Indien de aanbieder de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht 
of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf 
maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel 
vastgestelde bedenktijd. 

6.  Indien de aanbieder de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft 

verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, 
verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft 
ontvangen. 

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd 

1.  Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij 
zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken 
en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het 
product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. 

2.  De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is 

van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1. 

3.  De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de aanbieder 

hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het 
herroepingsrecht heeft verstrekt. 

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan 

1.  Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de 
bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere 
ondubbelzinnige wijze aan de aanbieder.  

2.  Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, 
zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de 

 
 
 
 
aanbieder. Dit hoeft niet als de aanbieder heeft aangeboden het product zelf af te halen. De 
consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt 
voordat de bedenktijd is verstreken. 

3.  De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs 

mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de aanbieder verstrekte redelijke 
en duidelijke instructies. 

4.  Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij 

de consument. 

5.  De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de 

aanbieder niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de aanbieder 
aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te 
dragen. 

6.  Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van 
de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt 
in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument 
de aanbieder een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat 
door de aanbieder is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige 
nakoming van de verbintenis.  

7.  De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas 
of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, 
of tot levering van stadsverwarming, indien: 

a.  de aanbieder de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de 
kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, 
of;  

b.  de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering 
van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht. 

8.  De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een 

materiële drager geleverde digitale inhoud, indien: 

a.  hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen 

van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd; 

b.  hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; 

of 

c.  de aanbieder heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen. 

9.  Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende 

overeenkomsten van rechtswege ontbonden. 

Artikel 9 - Verplichtingen van de aanbieder bij herroeping 

1.  Als de aanbieder de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk 

maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging. 

 
2.  De aanbieder vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten 
door de aanbieder in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch 
binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de 
aanbieder aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het 
product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, 
naar gelang welk tijdstip eerder valt.  

3.  De aanbieder gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft 

gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos 
voor de consument. 

4.  Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste 
standaardlevering, hoeft de aanbieder de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet 
terug te betalen. 

5.  Het platform kan ondersteunende maatregelen aanbieden t.b.v. het uitoefenen van het 

herroepingsrecht. Het is mogelijk dat het platform de mogelijkheid biedt aan consument (en aan 
aanbieder) om de (een deel) van de verplichtingen uit te voeren, of namens de aanbieder af te 
handelen. Dit wordt duidelijk bij het aanbod en bij eventuele voorwaarden over het 
herroepingsrecht vermeld. In sommige gevallen zal het platform een bemiddelende rol kunnen 
spelen bij de uitoefening van het herroepingsrecht en de afhandeling daarvan. Het platform 
adviseert consument gebruik te maken van de procedure zoals deze wordt aangeboden. 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht 

De aanbieder kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar 
alleen als de aanbieder dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de 
overeenkomst, heeft vermeld: 

1.  producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt 
waarop de aanbieder geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen 
voordoen; 

2.  Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling 

wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de 
aanbieder worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid 
krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij 
de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen; 

3.  Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als: 

a.  de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; 

en 

b.  de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de aanbieder de 

overeenkomst volledig heeft uitgevoerd; 

4.  Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer; 

5.  Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst 

een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, 
goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering; 

 
6.  Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde 

datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien; 

7.  Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en 
die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die 
duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn; 

8.  producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben; 

9.  Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn 

om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken; 

10. producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten; 

11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, 
maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke 
waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de aanbieder geen invloed heeft; 

12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na 

levering is verbroken; 

13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop; 

14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als: 

a.  de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; 

en 

b.  de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest. 

Artikel 11 - Nakoming overeenkomst en extra garantie  

1.  De aanbieder staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de 

in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of 
bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande 
wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de aanbieder 
er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. 

2.  Ten aanzien van Belgische consument geldt bovenstaand recht in ieder geval tot 2 jaar na 

aankoop.  

3.  Een door de aanbieder, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie 
beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de 
overeenkomst tegenover de aanbieder kan doen gelden indien de aanbieder is tekortgeschoten 
in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst. 

4.  Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de aanbieder, diens toeleverancier, 

importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent 
die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de 
nakoming van zijn deel van de overeenkomst. 

 
 
 
Artikel 12 - Levering en uitvoering 

1.  De aanbieder zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen 
en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot 
verlening van diensten. 

2.  Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de aanbieder kenbaar heeft 

gemaakt. 

3.  Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, 
zal de aanbieder geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen 
uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging 
ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, 
ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. 
De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en 
recht op eventuele schadevergoeding. 

4.  Na ontbinding conform het vorige lid zal de aanbieder het bedrag dat de consument betaald 

heeft onverwijld terugbetalen. 

5.  Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de aanbieder tot het 
moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de aanbieder 
bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. 

Artikel 13 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging 

Opzegging: 

1.  De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het 
geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde 
opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een 
opzegtermijn van ten hoogste één maand. 

2.  De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het 
geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde 
tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe 
overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 

3.  De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: 

- 

- 

- 

te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in 
een bepaalde periode; 

tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan; 

altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de aanbieder voor zichzelf heeft bedongen. 

Verlenging: 

4.  Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren 
van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden 
verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur. 

 
5. 

In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die 
strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend 
worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze 
verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn 
van ten hoogste één maand. 

6.  Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren 
van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als 
de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De 
opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, 
maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en 
tijdschriften. 

7.  Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, 
nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet 
stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode. 

Duur: 

8.  Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de 
overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij 
de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur 
verzetten. 

Artikel 14 - Betaling 

1.  Betaling geschiedt aan Platform. Platform int de bedragen namens de aanbieder. Aanbieder 

heeft onherroepelijk het recht aan Platform verleend om in naam van aanbieder de 
incassorechten uit te oefenen die voortvloeien uit de koopovereenkomst tussen de Consument 
en aanbieder. Het Platform rekent ook kosten voor het gebruik van het Platform.  

2.  Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden 
nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is 
bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de 
desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft 
plaatsgevonden. 

3.  De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens 

onverwijld aan de aanbieder te melden. 

4. 

Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door 
of namens de aanbieder is gewezen op de te late betaling en de aanbieder de consument een 
termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het 
uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de 
wettelijke rente verschuldigd en is de aanbieder gerechtigd de door hem gemaakte 
buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen 
maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= 
en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De aanbieder kan ten voordele 
van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages. 

Specifiek voor Belgische consumenten geldt: 

Facturen dienen binnen 5 dagen betaald te worden. Indien facturen niet tijdig betaald worden, 
zal een eerste gratis herinnering worden verstuurd, waarbij een termijn van 14 dagen wordt 
gegund. Indien opnieuw niet wordt betaald binnen de voorziene betaaltermijn zoals vermeld op 
de eerste herinnering zullen verwijlingsintresten worden aangerekend zoals bepaald bij Wet van 
2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van betalingsachterstand bij handelstransacties 
alsook een forfaitaire vergoeding als volgt: 

a)  €20 als het verschuldigde saldo lager is dan of gelijk aan €150 is; 

b)  €30 vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen €150,01 en €500 
als het verschuldigde saldo tussen €150,01 en €500 is; 

c)  €65 vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven €500 met een 
maximum van €2000 als het verschuldigde saldo hoger dan €500 is. 

Artikel 15 - Klachtenregeling 

1.  De aanbieder beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt 

de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. 

2.  Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de 
consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden 
ingediend bij de aanbieder. 

3.  Bij de aanbieder ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf 
de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd 
vraagt, wordt door de aanbieder binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht 
van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan 
verwachten. 

4.  De consument dient de aanbieder in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in 
onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de 
geschillenregeling. 

5.  Consument kan ook een klacht indienen via https://ec.europa.eu/consumers/odr/ Daarnaast kun 

je ook terecht bij Safeshops, als we er niet uitkomen.  

Artikel 16 - Geschillen 

1.  Op overeenkomsten tussen de aanbieder en de consument waarop deze algemene voorwaarden 
betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht of Belgisch recht van toepassing, afhankelijk 
van waar de woonplaats van consument is. 

2.  Specifiek voor Belgische consument geldt dat hij gebruik kan maken van de geschillenregeling 

van Consumentenombudsdienst, te raadplegen via (https://consumentenombudsdienst.be/nl). 

Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen 

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele 
van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat 

 
 
 
deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame 
gegevensdrager. 

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping 

Modelformulier voor herroeping 

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen) 

Aan:  

[ naam ondernemer] 

[ geografisch adres ondernemer] 

[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar] 

[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer/aanbieder] 

Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende 

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]* 

de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]* 

de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*, 

herroep/herroepen* 

Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten] 

[Naam consumenten(en)] 

[Adres consument(en)] 

[Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend) 

[Datum] 

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is. 

 


Meldingen

Om je beter en persoonlijker te helpen, maakt VakantieVeilingen.nl gebruik van cookies en vergelijkbare technieken.

Oeps, je hebt helaas geen internetverbinding.