Veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen

Informatie over veilingen en het coronavirus

Het coronavirus en VakantieVeilingen, hoe zit dat nou precies?

Ook VakantieVeilingen volgt de richtlijnen van het RIVM en de Overheid. Op deze veel gestelde vragen pagina willen je informeren over de status van de gewonnen veilingen en de mogelijke gevolgen die daarop van toepassing zijn. 


Heeft het coronavirus invloed op de levertijd van mijn bestelde product?

Wij doen ons uiterste best om de beloofde levertijd te halen. Toch kan het gebeuren dat je pakket wat later geleverd wordt dan verwacht, vanwege vertraging in het verzendproces. In de toegestuurde Track & Trace informatie kun je zien wat de verwachte leverdatum van je pakket zal zijn. Onze excuses voor het ongemak! 


Verwerking van retourzendingen.

Vanwege de impact van de maatregelen rondom het coronavirus duurt het verwerken van retourzendingen langer dan je van ons gewend bent. Het kan tot 2 weken langer duren voordat je de terugbetaling ontvangt. We vragen hierin om je begrip en geduld.


Ik heb tickets voor een geannuleerd evenement t/m 1 juni, wat nu?

We zijn momenteel aan het uitzoeken welke oplossing we jou het beste kunnen bieden. Je ontvangt zo spoedig mogelijk bericht van VakantieVeilingen of van de aanbieder over jouw tickets en de vervolgstappen. We vragen je vriendelijk om hier nog even op te wachten.


Ik heb een veiling gewonnen voor een evenement dat na 1 juni plaatsvind, gaat dit door?

Evenementen gepland vanaf 1 juni gaan vooralsnog door. Mocht dit wijzigen, dan ontvang je daarover een bericht.


Ik heb gereserveerd bij een restaurant, maar vanwege het coronavirus wil ik deze reservering wijzigen/annuleren.

Op advies van de overheid zijn alle horeca gelegenheden in Nederland tot en met 1 juni gesloten. Heb je een reservering staan voor een datum tot en met 1 juni, neem dan contact op met het betreffende restaurant. Is jouw waardebon nog ongebruikt en verloopt de geldigheid uiterlijk 1 juni, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Is jouw bon langer geldig, dan willen we je vragen om te wachten op nader bericht.


Ik heb een waardebon voor een sauna, wat nu?

Heb je een reservering bij een sauna t/m 1 juni, neem dan contact op met de sauna voor navraag over wijzigen en annuleren. Heb je een geldige waardebon, dan kun je die gebruiken als de sauna's weer open gaan. Wij onderzoeken momenteel de mogelijkheid om bonnen die niet tot eind april geldig zijn te verlengen. Tot die tijd heb je gewoon toegang tot de sauna.


Ik heb tickets voor een pretpark, wat nu?

De openingsweekenden van de parken zijn uitgesteld. Bekijk de actuele openingstijden op de website van het park. Je tickets zijn geldig tot het einde van seizoen 2020.


Ik heb een hotelovernachting geboekt, maar vanwege het coronavirus wil ik deze reservering wijzigen/annuleren.

Veel hotels hebben een aangepaste regeling, maar zijn wel nog gewoon geopend. Het is helaas niet mogelijk om je reservering te wijzigen of annuleren via VakantieVeilingen. In het geval dat het hotel je boeking annuleert ontvangen wij hier graag een schriftelijke bevestiging van. Zonder deze informatie kan VakantieVeilingen je niet verder helpen.


Ik heb een boeking op een vakantiepark, maar vanwege het coronavirus wil ik deze boeking wijzigen/annuleren.

Veel vakantieparken hebben aangepaste regelingen voor de komende periode, maar zijn nog wel gewoon geopend. Het is helaas niet mogelijk om je reservering te wijzigen of annuleren via VakantieVeilingen. In het geval dat het vakantiepark je boeking annuleert ontvangen we hier graag een schriftelijke bevestiging van. Zonder deze informatie kan VakantieVeilingen je niet verder helpen.


Ik heb een boeking voor een vakantie of stedentrip, maar vanwege het coronavirus is deze geannuleerd.

Heb je een reis geboekt bij een SGR geregistreerd bedrijf in de periode tot 1 juni, en is deze geannuleerd? Het SGR heeft in samenwerking met ANVR de corona-waardebon in het leven geroepen. Met deze waardebon kun je de geannuleerde reis op een later tijdstip opnieuw boeken en alsnog op vakantie gaan.De reisorganisatie waarbij je hebt geboekt, neemt contact met je op over de waardebon.


Ik heb NS tickets waarvan de geldigheid 31 maart verloopt.

Neem hiervoor contact op met de klantenservice van de NS.


Ik heb NS tickets die geldig zijn tot 30 juni, en ik heb deze nog niet gebruikt.

Heb je je treinkaart nog niet verzilverd en is de geldigheid nog t/m 30 juni 2020 dan vragen wij je om je treinkaart nog niet te verzilveren bij NS en te bewaren voor een andere datum in de toekomst.


Klantenservice


Onze klantenservice heeft het momenteel erg druk vanwege de maatregelen rondom het Coronavirus. We doen er alles aan om je zo snel mogelijk te informeren over de mogelijke gevolgen op een gewonnen veiling. Heb je alsnog een dringende vraag? Vul dan het contactformulier in. We willen je vragen niet meer dan 1 bericht naar ons te sturen, op die manier kunnen we iedereen zo snel mogelijk helpen.


Denk je in aanmerking te komen voor een terugbetaling? Download dan het volgende formulier. Vul deze volledig in en stuur het ondertekende formulier mee als bijlage bij het contactformulier. Binnen vier weken ontvang je bericht van ons over jouw eventuele terugbetaling.


Mocht er nieuws zijn dan updaten we de informatie zo zorgvuldig en tijdig mogelijk. Blijf intussen kijken bij VakantieVeilingen.nl voor de leukste producten, gadgets en items voor jezelf of iemand anders.