Geen verbinding
Word ook winnaar! Bepaal zelf je prijs en bied gratis mee.

F.A.Q. veel gestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoord op de meestgestelde vragen over VakantieVeilingen.nl.

Je kunt ons bereiken op nummer: 020 - 7605070

Klik op een vraag om het antwoord te zien. Een tweede klik of een klik op een andere vraag verbergt het antwoord weer.

Registreren

Hoe registreer ik mij als gebruiker van VakantieVeilingen.nl?
Om te kunnen meebieden op onze veilingen, heb je een profiel op de site nodig. Vul hiervoor alle benodigde gegevens in op ons registratiepagina, accepteer de algemene voorwaarden en klik op 'Profiel aanmaken'.
Hoe bevestig ik mijn inschrijving?
Na het aanmaken van je profiel, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. Als je klikt op de link in dat bericht is je profiel geactiveerd en ben je direct ingelogd op de site. Je kunt dan meteen beginnen met bieden.
Ik krijg geen bevestigingsmail, waar is hij?
Soms belandt de bevestigingsmail van je inschrijving bij de ongewenste mail. Hotmail, Live en MSN e-mailaccounts houden sommige berichten zelfs helemaal tegen. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice. Voeg info@vakantieveilingen.nl toe aan de vertrouwde ontvangers om toekomstige berichten van VakantieVeilingen.nl wel goed te ontvangen.
Hoe log ik in op de site?
Vul in de velden rechts bovenaan de website je e-mailadres en wachtwoord in en klik op inloggen. Je kunt nu meebieden op de veilingen. Let op: als je computer automatisch wachtwoorden onthoudt, dan kunnen andere gebruikers van je computer met jouw profiel meebieden. Ook deze biedingen zijn bindend! Wij raden je aan "wachtwoord onthouden" voor VakantieVeilingen.nl uit te zetten.
Ik kan niet inloggen, wat is er aan de hand?
Er zijn drie mogelijkheden:
1. Je hebt nog geen profiel aangemaakt. Dat kan op onze registratiepagina.
2. Je hebt het aangemaakte profiel nog niet bevestigd middels een klik op de link in je bevestigingsmail.
3. Jouw wachtwoord klopt niet bij je e-mailadres. Ben je het wachtwoord vergeten? Vraag het dan opnieuw aan.

Mijn profiel

Moet ik alle gegevens invullen?
Voor een correcte afhandeling van de veilingen hebben we alle gevraagde gegevens op het registratieformulier van je nodig.Alleen volledige en naar waarheid ingevulde profielen zijn geldig. Zijn jouw persoonsgegevens onjuist of onvolledig dan is VakantieVeilingen.nl daar niet verantwoordelijk voor.
Waar worden mijn gegevens voor gebruikt?
Wanneer je een veiling gewonnen hebt, wordt de aanbieder van de door jou gewonnen veiling hiervan op de hoogte gesteld. Je gegevens worden uitsluitend verstrekt aan de betrokken aanbieder zodat de afhandeling goed kan verlopen. VakantieVeilingen.nl zal jouw persoonlijke gegevens dan ook niet aan derden verstrekken.
Ik weet mijn wachtwoord niet meer, wat nu?
Ga naar Wachtwoord vergeten en vul het e-mailadres in waarmee je staat ingeschreven. Wij sturen je dan direct een mailbericht met een nieuw wachtwoord.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Log in op de site en ga naar 'Instellingen'. Hier kun je jouw gegevens en je wachtwoord aanpassen.
Hoe wijzig ik mijn gegevens zoals e-mailadres?
Log in op de site en ga naar 'Instellingen'. Hier kun je jouw gegevens aanpassen.
Wat is 'Mijn veilingen'?
Kort gezegd: jouw eigen, persoonlijke archief op onze site. Hier vind je:

- Jouw gewonnen veilingen
- Veilingen waarop jij hebt geboden
- De status van jouw betalingen (welke veilingen betaald zijn en welke niet)
- Jouw waardebonnen
- Jouw persoonlijke instellingen (e-mail, wachtwoord e.d.)
- Mogelijkheid aan te geven welke mailberichten je van ons wil ontvangen (nieuwsbrief en bericht over veiling van de dag)

. Je kunt 'Mijn veilingen' bekijken op vakantieveilingen.nl/myauctions. Let op: je ziet jouw gegevens pas nadat je bent ingelogd.
Hoe meld ik mij af voor de dagelijkse alert (het mailtje met de Veiling van de Dag)?
Afmelden voor het dagelijkse bericht over de Veiling van de Dag kan op de pagina Uitschrijven alert
Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?
Afmelden voor de wekelijkse nieuwsbrief van VakantieVeilingen.nl kan op de pagina Uitschrijven nieuwsbrief
Hoe sluit ik mijn profiel?
Dit kan bij jouw instellingen. Onderaan de pagina vind je de knop 'Deactiveer mijn profiel'. Klik hierop en het bevestig het deactiveren met de link in de mail die we je sturen.
Hoe verwijder ik mijn profiel?
Dit kan onze administratie voor je doen. Neem hiervoor contact op met: klantenservice@vakantieveilingen.nl

Bieden

Waar bied ik op?
De inhoud van de geboden vakanties en arrangementen is afkomstig van de aanbieder zoals vermeld rechtsbovenaan de pagina. Elk arrangement is anders, dus lees goed de omschrijving. Sommige aanbiedingen bestaan uit volledige pakketreizen inclusief vluchten, hotels en huurauto. Andere arrangementen omvatten slechts de accommodatie of bijvoorbeeld entreebewijzen voor een show. Aanvullende kosten vermelden wij, waar relevant, onder het kopje 'Exclusief'. VakantieVeilingen.nl treedt op als tussenpersoon en is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de aanbieding.
Hoeveel kan ik bieden?
Je kan bieden met ronde bedragen van 1 tot 50 euro. Meer dan 50 euro ineens bieden is niet toegestaan. Biedingen op de site zijn bindend, op deze manier voorkomen wij dat er per ongeluk teveel geboden kan worden. Wil je meer dan 50 euro bieden, dan kan dat door het plaatsen van meerdere biedingen. Bij biedingen boven € 2.500,- kan het zo zijn dat wij jou vragen om € 0,01 over te maken op onze rekening. Dit doen we ter verificatie van jouw rekeningnummer zodat we zeker weten dat jij het bent.
Ik kan niet bieden, wat is er aan de hand?
Er kunnen verschillende elementen de reden zijn dat je niet kunt bieden:
- Je bent niet ingelogd
- Je registratie is niet volledig ingevuld
- Je biedt met 'n ongeldige biednaam
Bieden op veilingen kan alleen met echte namen. Bied je mee met bijvoorbeeld een scheldwoord of een commerciële uiting, dan zijn wij helaas genoodzaakt (tijdelijk) jouw profiel te blokkeren. Wil je de blokkering opheffen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik krijg bij het plaatsen van mijn bod de melding "Het bod is te laag. Het minimum bod is € X" Waarom? Mijn bod is hoger dan het hoogste bod in de biedgeschiedenis.
In de seconden dat jij je bod plaatst en bevestigt kunnen er al hogere biedingen geplaatst zijn door andere bieders. Als de pagina tussentijds niet is ververst zie je deze nog niet terug in de biedgeschiedenis, maar zijn ze al wel door het veilingsysteem verwerkt.
Ik zie mijn bod als hoogste bieding in de biedgeschiedenis aan het eind van een veiling, maar ik heb de veiling niet gewonnen. Hoe kan dit?
De biedgeschiedenis die je in beeld krijgt wordt niet in elke webbrowser automatisch ververst. Wil je zeker weten dat je de meeste actuele biedingen te zien krijgt, ververs dan de pagina (F5 op PC, CMD R op Mac).
Met welke webbrowser worden de actuele biedingen goed ververst en automatisch getoond?
De site is geoptimaliseerd voor Safari, Chrome, Firefox en Internet Explorer 8 en hoger. Gebruik je Internet Explorer 7 of een eerdere versie dan kan de site minder goed presteren. Gebruikers van Internet Explorer 7 of oudere versies raden wij met klem aan zo spoedig mogelijk te updaten.
Wordt een bieding vanaf mijn telefoon of tablet net zo snel verwerkt als via een vaste verbinding?
Mobiele netwerken zijn helaas minder stabiel dan vaste internetverbindingen. Hierdoor komen meldingen vanuit ons systeem soms later binnen op mobiele apparatuur. Het kan soms zelfs lijken alsof de veiling is gesloten en jouw bod bovenaan staat terwijl dit niet zo hoeft te zien. De melding 'veiling gesloten' komt vanuit de klok van je mobiele apparaat en is altijd actueel. De laatste biedingen worden op dat moment soms nog verwerkt. Het kan dus dat er na jouw bod nog iemand hoger heeft geboden, maar dat de melding hiervan te laat binnen komt op het apparaat. Pas bij ontvangst van het mailtje 'Veiling gewonnen' weet je zeker of jouw bod het hoogste was.
Waarom krijg ik een foutmelding na het plaatsen van mijn bod?
De servers achter onze site beschikken over zeer veel capaciteit en de veilingen worden gelijkmatig ingezet. Overbelasting komt hierdoor praktisch nooit voor. Het blijft op piekmomenten -net als bij elke andere website- echter mogelijk dat er teveel mensen tegelijk bieden, waardoor in de site in sommige gevallen vastloopt en je een foutmelding ziet. VakantieVeilingen.nl probeert in de foutmeldingen zo duidelijk toe te lichten wat er aan de hand is.
Bieden aanbieders en medewerkers van VakantieVeilingen.nl zelf ook mee?
Het is voor de aanbieders van de arrangementen op de site niet toegestaan zelf mee te bieden op hun eigen veiling. Ook de medewerkers van VakantieVeilingen.nl zijn uitgesloten van meebieden. Denk je te zien dat dit toch gebeurt, laat het ons dan zo snel mogelijk weten via: klantenservice@vakantieveilingen.nl, wij nemen dan direct contact op met de betreffende aanbieder.
Welke biedingen zijn er zichtbaar en wat zie ik ervan terug op VakantieVeilingen.nl?
De tien hoogste biedingen op een veiling worden op VakantieVeilingen.nl geplaatst. Je ziet de gebruikersnaam, de datum waarop er geboden is, het tijdstip van bieden en de biedprijs.

Hoogste bod

Ik ben hoogste bieder geworden, wat kan ik nu verwachten?
Indien je het hoogste bod hebt uitgebracht, ontvang je van VakantieVeilingen.nl een bevestigingsmail. In deze e-mail staat beschreven wat je kunt verwachten qua afhandeling en betaling na het winnen van een veiling. Het is belangrijk dat je de bevestigingsmail goed doorleest omdat de afhandeling niet bij elke veiling gelijk is.
Ik heb nog geen bevestiging ontvangen na het plaatsen van het hoogste bod, wat kan ik nu doen?
Je ontvangt enkele minuten na het plaatsen van het hoogste bod van ons een bevestiging per e-mail. Komt dit bericht niet binnen, kijk dan bij Mijn veilingen. Kijk hier bij 'Gewonnen veilingen' voor jouw gewonnen veiling.
Ik ontvang helemaal geen mails van VakantieVeilingen.nl, hoe kan dat?
Sommige mailproviders blokkeren bepaalde berichten van VakantieVeilingen.nl. Je kan jouw gewonnen veilingen en betaalde waardebonnen terugvinden als je inlogt op de site en kijkt bij Mijn Veilingen.

Wil je alsnog graag de mails van ons ontvangen, deblokkeer VakantieVeilingen.nl dan in jouw mailprogramma. Dit kan zo:
- Ga naar Postvak in/ Inbox
- Klik rechts bovenin op OPTIES/OPTIONS
- Kies dan MEER OPTIES/MORE OPTIONS
- In dat veldje klik je in het kopje Ongewenste e-mail op Veilige en geblokkeerde afzenders/ Safe & Unsafe sender
- In het veld klik je op "Geblokkeerde afzenders"/ Unsafe sender
- Je komt dan in een veldje waarin je een lijst ziet van alle geblokkeerde e-mailadressen
- Klik hier op info@vakantieveilingen.nl en klik op Uit lijst verwijderen / Remove from list
Neem vervolgens contact op met onze klantenservice om je mailbericht opnieuw te laten versturen.

Betalen

Hoe betaal ik de veiling die ik gewonnen heb?
Je ontvangt van ons een e-mail met een link naar betaalopties
- Na klik op de link heb je de keuze te betalen met iDeal, creditcard of via eenmalige machting
- Bij betaling via eenmalige machtiging brengen wij €2,50 euro extra in rekening en duurt verwerking 9 dagen langer

De betalingspartner (het bedrijf dat de betalingen technisch mogelijk maakt) van VakantieVeilingen.nl is Adyen BV.
Geldt voor veilingen een afkoelperiode van 7 dagen i.v.m. Wet Kopen op Afstand?
Nee, volgens de gegevens van de Rijksoverheid is het bij producten gekocht via een (online) veiling niet mogelijk binnen 7 dagen de aankoop te annuleren.
Ik heb geen Nederlands rekeningnummer, hoe kan ik betalen?
De snelste manier om een gewonnen veiling vanuit het buitenland te betalen is per creditcard. Je kunt je waardebon of e-ticket dan direct downloaden bij Mijn Veilingen. Je kunt het bedrag ook handmatig overmaken naar 12.94.22.398 (IBAN: NL11RABO0129422398/BIC: RABONL2U) ten name van Emesa te Amsterdam. In dit geval kan het enkele dagen duren voordat het arrangement beschikbaar is. Betalen met iDeal kan alleen als het een Nederlandse bankrekening betreft en als het land bij je VakantieVeilingen.nl profiel staat ingesteld als Nederland.
Wat gebeurt er als ik niet betaal?
Na je gewonnen veiling ontvang je van ons een betalingsherinnering. Heb je na 5 dagen nog niet betaald, dan gaan wij over tot automatische incasso. Dit proberen wij 2 keer. Als dit niet lukt, dan schakelen wij een incassobureau in.
Hoe lang duurt het voordat de incasso wordt uitgevoerd?
Als wij binnen 5 dagen nog geen betaling hebben ontvangen, dan proberen wij het bedrag via een automatische incasso van je rekening af te schrijven. Bij betaling via een automatische incasso brengen wij €2,50 euro extra in rekening en duurt verwerking 9 dagen langer.
Mijn saldo was ontoereikend voor eenmalige incasso, wat nu?
Na een mislukte incasso stuurt VakantieVeilingen.nl een nieuwe betaallink. Je kunt nu opnieuw kiezen uit de drie betaalopties.
Er is een onjuist bedrag van mijn rekening geïncasseerd, hoe kan dit?
Het totale bedrag dat wij in rekening brengen is jouw hoogste bod plus € 5,- administratiekosten. Kies je voor betalen met eenmalige machtiging of wacht je tot de automatische incasso, dan komt er nog €2,50 bij. Mocht je een ander bedrag zien dan dit totaal (hoogste bod + €5 + evt. €2,50), neem dan contact met ons op.
Er kan alleen middels creditcard of iDeal betaald worden, waarom?
Het kan zijn dat je een lastminute veiling gewonnen hebt. Deze dient uiteraard direct betaald te worden zodat je zo snel mogelijk je waardebon binnen hebt. Indien dit het geval is, staat het vermeld in de veiling.

Staat er alleen creditcard als betaaloptie, dan wordt je IP-adres (locatie internetverbinding) herkend als buitenlands. Klanten buiten Nederland kunnen alleen met creditcard betalen. Woon je in Nederland, maar krijg je toch alleen creditcard te zien? Het kan zijn dat je het internet bezoekt via een server in het buitenland (bijv. op je werk). Open de betaallink in dit geval op een computer met een andere verbinding (bijv. thuis of bij kennissen) om ook iDeal en eenmalige machtiging als opties te krijgen.
Ik heb betaald, wat nu?
Kijk bij Mijn Veilingen bij jouw gewonnen veiling, hier zie je hoe je jouw waardebon of tickets krijgt. De afhandeling lees je ook terug in de 'Veiling gewonnen' mail.

Waardebon & Reserveren

Wat is een waardebon?
Een VakantieVeilingen.nl waardebon is een tegoedbon voor een gewonnen arrangement op VakantieVeilingen.nl.
Hoe download ik mijn waardebon?
De waardebon kun je downloaden bij Mijn Veilingen. Om de bon te kunnen openen heb je Adobe Reader nodig. Dit gratis programma download je hier.
Wil je meer weten over hoe Adobe Reader werkt, bezoek dan de website van Adobe.
Kan ik mijn waardebon per post ontvangen?
Nee, dat kan helaas niet. Maar, je kunt je waardebon altijd vinden in Mijn Veilingen en uitprinten.
Ik kan niet printen, wat nu?
Wellicht kun je proberen de bon in een openbare gelegenheid (postkantoor, bibliotheek), op het werk of bij vrienden/familie of kennissen te printen? Je kunt je waardebonnen later altijd terug vinden onder Mijn Veilingen. Het is voor ons niet mogelijk om waardebonnen op een andere manier te versturen.
Hoe reserveer ik mijn betaalde arrangement?
Nadat wij je betaling hebben ontvangen kun je je waardebon of eticket downloaden bij Mijn Veilingen. Hierop en in de bevestigingsmail van de gewonnen veiling staat beschreven wat je moet doen om te kunnen reserveren.
Hoe reserveer ik met een waardebon?
Elke waardebon heeft een uniek waardebonnummer. Met dit nummer reserveer je jouw gewonnen arrangement via de reserveerfunctie van VakantieVeilingen.nl of direct bij aanbieder. Waar je reserveert staat aangegeven op de waardebon.
Voor hoeveel personen is een waardebon geldig?
Een waardebon is geldig voor het totale aantal personen zoals genoemd in de veiling. Dit aantal personen staat op de waardebon nogmaals vermeld. Het is dus niet zo dat je voor elke persoon een aparte waardebon ontvangt.
Wat is een e-ticket?
Een e-ticket is een geldig toegangsbewijs. Win je met een veiling een e-ticket dan hoef je niet meer apart te reserveren.
Hoe gebruik ik een e-ticket?
Na de betaling kun je jouw etickets downloaden bij Mijn Veilingen. Print de etickets en neem ze mee naar de attractie of het evenement. Op het printje staat een barcode die wordt gescand bij de ingang. Deze barcode is slechts 1 keer te gebruiken.
Kan ik met een e-ticket meteen doorlopen naar de ingang?
Jazeker. Let op: bij sommige evenementen is er een aparte ingang voor veilingwinnaars en soms is er bij het evenement of de attractie nog een extra handeling noodzakelijk. Zo werken sommige concertzalen met verplichte lidmaatschappen die VakantieVeilingen.nl niet kan verkopen. Dit soort aanvullende zaken vermelden wij altijd duidelijk op de e-tickets zelf.
Voor hoeveel personen is een e-ticket geldig?
Voor elke bezoeker van een attractie of evenement kun je 1 eticket downloaden. Win je dus een veiling met entree voor 4 personen, dan kun je bij Mijn Veilingen 4 losse e-tickets downloaden. Zorg dus dat je alle tickets print en mee neemt.

Annuleren

Ik wil annuleren, kan dat?
Een bod op een veiling van VakantieVeilingen.nl is bindend. Ieder bod is te allen tijde onherroepelijk. Indien je als gebruiker de hoogste bieder bent en jouw bod door Emesa wordt aanvaard, bent je verplicht de transactie aan te gaan. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar onze Voorwaarden.
Waar sluit ik een annuleringsverzekering af voor mijn gewonnen veilingen?
In veel gevallen kan dit bij VakantieVeilingen.nl zelf. In samenwerking met de Europeesche Verzekeringen bieden wij je deze mogelijkheid aan. Meer informatie vind je op onze verzekeringspagina.

Inhoud arrangement

Op wat voor arrangementen kan ik bieden?
De inhoud van de geboden vakanties en arrangementen is afkomstig van de aanbieder zoals vermeld rechts bovenaan de pagina. Elk arrangement is anders, dus lees de omschrijving goed. Sommige aanbiedingen bestaan uit volledige pakketreizen inclusief vluchten, hotels en huurauto. Andere arrangementen omvatten slechts de accommodatie of bijvoorbeeld entreebewijzen voor een show. Aanvullende kosten vermelden wij, waar relevant, onder het kopje 'Exclusief'. VakantieVeilingen.nl treedt op als tussenpersoon en is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de aanbieding.
Kan ik mijn waardebon ook gebruiken bij andere aanbieders?
Jouw gewonnen veiling en de daarbij horende waardebon zijn alleen te gebruiken bij de aanbieder vermeld in de veiling. In bepaalde gevallen is het wel mogelijk de bon te gebruiken voor verschillende arrangementen van dezelfde aanbieder (bijvoorbeeld bij een ander hotel van dezelfde hotelgroep). Dit staat dan altijd duidelijk in de veiling beschreven.
Voor hoeveel personen is het arrangement?
Tenzij duidelijk anders vermeld, bied je op een arrangement voor twee personen. Het totaalbedrag van het hoogste bod is dan ook voor twee personen, niet per persoon. Bij bepaalde aanbieders is het mogelijk bij te boeken voor extra reizigers (bijvoorbeeld je kinderen). Dit is echter geen standaard optie. Neem voor meer informatie hierover contact op met de aanbieder van het arrangement voordat je begint met bieden.
Mag ik huisdieren meenemen?
Hiervoor kun je het beste contact opnemen met de aanbieder van het arrangement voordat je begint met bieden. Soms is het aantal beschikbare plaatsen voor bezoekers met huisdier beperkt. In die gevallen kan je na het winnen van de veiling het beste z.s.m. contact opnemen met de aanbieder om je plaats te reserveren.
Kunnen wij bij voorstellingen naast elkaar zitten?
De meeste veilingen voor shows zijn voor twee of vier kaarten. Dit zijn plaatsen naast elkaar. Win je echter twee veilingen voor dezelfde show, dan is er geen garantie dat iedereen naast elkaar kan zitten. Neem voordat je gaat bieden contact op met de organisatie van het evenement voor meer informatie.
Zijn evenementen toegankelijk voor rolstoelen?
Dit verschilt per evenement. Kijk op de website van de organisatie voor meer informative. Is het aantal rolstoelplaatsen beperkt, neem dan voor je eerste bod telefonisch contact op met de organisatie om te informeren naar de mogelijkheden om te reserveren.
Is VakantieVeilingen.nl aangesloten bij ANVR/SGR?
VakantieVeilingen.nl is een tussenpersoon en geen reisorganisatie. Hierom zijn wij niet aangesloten bij ANVR en SGR. De aanbieders van de arrangementen op onze site zijn vaak wel aangesloten bij deze organisaties. Op de sites van de aanbieders zie je of dit het geval is.
Hoe kom ik in contact met de aanbieder?
Achter de vier foto's bovenaan elke veiling staan links naar de website van de aanbieder. Op deze site vind je telefoonnummers en e-mailadressen van de organisatie.

Privacy

Hoe gaat VakantieVeilingen.nl om met privacy van de leden?
VakantieVeilingen.nl respecteert de privacy van al haar leden en alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke en zakelijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. De complete privacy-verklaring vind je hier.
Hoe beveiligt VakantieVeilingen.nl de website tegen hackers?
De website van VakantieVeilingen.nl is versleuteld met een SSL protocol (Lees hier op Wikipedia wat dit inhoudt)). Je herkent de versleuteling aan het begin van de adresbalk. Begint het adres van de pagina met https:// dan ben je op een beveiligde pagina. Gaat dit niet automatisch, dan kan je het zelf inschakelen door http:// te vervangen door https://
Wat doe ik als ik denk dat er een veiligheidslek is bij VakantieVeilingen.nl?
Zou je ons dit zo snel mogelijk willen laten weten via privacy@vakantieveilingen.nl? We behandelen deze mails met hoogste prioriteit.

Betrouwbaarheid

Welke garanties geeft VakantieVeilingen.nl dat alles eerlijk verloopt?
Elke veiling begint op € 0,-, bieden kan dus bij elke veiling al met een startbod van € 1,-. Medewerkers en aanbieders bieden niet mee. De looptijd van veilingen ligt vast. Bezoekers bieden onder hun eigen naam. De hoogste bieder wint. Dit zijn onze eenvoudige veilingregels. Wil je er meer over weten bekijk dan onze pagina Betrouwbaar.
Ik heb van iemand een VakantieVeilingen.nl-waardebon gekocht maar hij blijkt niet geldig. Wat nu?
VakantieVeilingen.nl adviseert haar klanten alleen van de VakantieVeilingen.nl waardebonnen gebruik te maken als deze ook direct verkregen zijn via onze website. Wij kunnen niet garanderen dat waardebonnen die op een andere manier zijn verkregen (bijv. dmv andere websites dan VakantieVeilingen.nl zelf, aan de deur of anderszins) bruikbaar zijn. Wij kunnen hier dan ook geen verantwoordelijkheid voor dragen of aansprakelijk voor worden gesteld.
Wat is notarieel toezicht?
Alle biedingen staan onder toezicht van een notaris. De notaris is in staat om onafhankelijk het veilingproces te beoordelen en kan op ieder gewenst moment in het veilingsysteem kijken. Dit systeem bevat de complete biedgeschiedenis (alle biedingen) van alle bieders en alle veilingen waar alleen de notaris bij kan.

Informatie voor onze Belgische klanten

Hoe neem ik telefonisch contact op met VakantieVeilingen.nl van uit België?
Een 0900 nummer is helaas niet bereikbaar vanuit België. Belgische klanten kunnen bellen met nummer 0031 20 760 2205.
Hoe betaal ik mijn gewonnen veilingen vanuit België?
De snelste manier om een gewonnen veiling vanuit België te betalen is per creditcard. Je kunt je waardebon of e-ticket dan direct downloaden bij Mijn Veilingen. Je kunt het bedrag ook handmatig overmaken naar 12.94.22.398 (IBAN: NL11RABO0129422398/BIC: RABONL2U) ten name van Emesa te Amsterdam. In dit geval kan het enkele dagen duren voordat het arrangement beschikbaar is. Betalen met iDeal kan alleen als het een Nederlandse bankrekening betreft en als het land bij je VakantieVeilingen.nl profiel staat ingesteld als Nederland.

Klachten

Ik heb een klacht over de inhoud van een arrangement, wat doe ik hiermee?
Betreft de klacht de geboden diensten door de aanbieder van het arrangement, wend je dan tot de aanbieder. Alleen de aanbieder kan ingaan op inhoudelijke klachten over kwaliteit van de geboden diensten en producten.
Mijn klacht gaat over de service van VakantieVeilingen.nl zelf, wat nu?
Ontevreden over de dienstverlening door VakantieVeilingen.nl of bijvoorbeeld de inhoud van onze website? Vul dan ons contactformulier in en laat het ons weten. We nemen de klacht direct in behandeling en zullen zo snel mogelijk reageren.

Begrippen

Actiebeschikbaarheid
Beperkt aantal kamers of plaatsen gereserveerd voor veilingwinnaars, te bepalen door de aanbieder. Naast de kamers die vallen onder actiebeschikbaarheid houdt de aanbieder op deze manier kamers beschikbaar voor andere gasten (bijvoorbeeld voor rechtstreekse boekingen).
Maximaal 5 dagen vóór aankomst te boeken
5 of minder dagen voor de gewenste datum te boeken. Wil je bijvoorbeeld op donderdag in een hotel logeren, dan kan je vanaf de zondag daarvoor reserveren (niet eerder).
Begrippen hotelkamerveilingen
2-daags verblijf = 1 overnachting
Logies = alleen overnachten
Logies en ontbijt = overnachten met ontbijt
p.p. = per persoon
p.p.p.d. = per persoon per dag

Overige informatie

Nieuw: slim zoeken met filters
Zoals je wellicht al heb gezien, zijn de zoekmogelijkheden op VakantieVeilingen.nl uitgebreid. Je kunt nu bijvoorbeeld zoeken op veilingen bij jou in de buurt met behulp van je postcode of filteren op voorzieningen zoals een zwembad bij jouw hotel.Zo kom je precies terecht bij de veilingen die het beste bij jou passen en heb je altijd wat te doen. Meer informatie>>